11 wyników
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 47-48
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658:159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer kwartalnika „Nauki o Zarządzaniu”. Numer ten w całości poświęcony jest zagadnieniom związanym z zarządzaniem. Prezentowane artykuły mają charakter zarówno teoriopoznawczy jak i empiryczny. Poruszono w nich kwestie metodyczne, jak również, w niektórych z nich, przedstawiono wyniki własnych badań empirycznych. W artykule Dezagregacja czynników w modelu poczucia satysfakcji zawodowej Agata Borowska-Pietrzak przedstawia rozważania teoretyczne na temat zadowolenia oraz satysfakcji z pracy. Autorka podejmuje się również próby konceptualizacji własnego modelu identyfikacji poziomu poczucia satysfakcji zawodowej. Z kolei Andrzej Kozina w swoim artykule Formułowanie wariantów rozwiązań w negocjacjach w przedsiębiorstwie… opisuje autorskie rozwiązanie w zakresie procedury procesu planowania negocjacji i narzędzi go wspierających. Anna Ludwiczak prezentuje możliwości w zakresie pomiaru efektywności procesów w administracji publicznej. Katarzyna Piórkowska w swoim teoriopoznawczym artykule wskazuje na wyznawane wartości jako jedno z uwarunkowań decyzji menedżerskich. W artykule Zarządzenie wartością relacji przedsiębiorstwa z rynkowymi interesariuszami Estera Piwoni-Krzeszowska przedstawia wyniki przeprowadzonych przez nią badań empirycznych dotyczących istotności czynników relacyjnych wspierających proces tworzenia wartości relacji. Z kolei Mateusz Podobiński dokonuje przeglądu japońskich koncepcji i metod zarządzania, prezentując jednocześnie wyniki własnych badań dotyczących aspektów zastosowania opisywanych przez niego metod i koncepcji. W artykule Dynamika modeli biznesu Aleksandra Sus prowadzi rozważania natury teoretycznej dotyczące zmian wewnątrz organizacji jako wyniku turbulencji otoczenia. Błażej Żak, Anita Zbieg i Daniel Możdżyński w swoim opracowaniu Mapaorganizacji.pl – partycypacyjna platforma badań sieci organizacyjnych prezentują możliwości narzędzia informatycznego wspierającego badanie relacji pomiędzy pracownikami. Ekologistyczne aspekty organizacji wielkoformatowych imprez sportowych zostały przedstawione w artykule Rajmunda Żuryńskiego. Pomimo że wszystkie wymienione artykuły wpisują się w szeroko rozumianą dyscyplinę nauk o zarządzaniu, mają one mocno zróżnicowany tematycznie charakter. Mając nadzieję, że zbiór tak różnorodnych pod względem podejmowanej problematyki badawczej artykułów pozwoli każdemu z zainteresowanych czytelników na odnalezienie interesujących go zagadnień, życzę Państwu miłej lektury. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Przekazujemy do Państwa rąk kolejny numer naszego czasopisma, prezentujący różne spojrzenia na nauki o zarządzaniu. Tym razem aż w trzech artykułach autorzy posłużyli się metodą studium przypadku. Sądzimy, że tego typu podejście umożliwiło interesujące, a zarazem dogłębne zaprezentowanie podejmowanych problemów. Wydaje się, iż na atrakcyjność tych opracowań dla czytelnika wpłynie różnorodność oraz waga podejmowanych problemów. Problemy interakcji międzykulturowych w międzynarodowych korporacjach, oceny kompetencji negocjacyjnych czy kreowanie marki kraju to w każdym przypadku zagadnienia ważne naukowo, a ich opis w konwencji studium przypadku umożliwił stworzenie opracowań o dużych walorach aplikacyjnych. Równie wartościowe wydają się nam trzy pozostałe teksty, prezentujące zagadnienia w szerszym wymiarze teoretycznym. Taki typ ujęcia problemów inspiruje do naukowych przemyśleń, a także do podejmowania dalszych badań o charakterze empirycznym. Za istotny walor tych publikacji uznajemy fakt, iż podejmują one zagadnienia o kluczowym znaczeniu dla współczesnych nauk o zarządzaniu. Należą do nich niewątpliwie podejścia do strategii, podobnie jak wykorzystanie metod analizy sieci dla kształtowania struktur organizacyjnych bądź analiza ryzyka operacyjnego w działalności bankowej. Atrakcyjności powyższych publikacji służy nie tylko ich wartość merytoryczna, ale i różnorodność tematyczna. Zapraszamy do krytycznej lektury przedstawionych artykułów. Oczekujemy odzewu Czytelników po zapoznaniu się z zaprezentowanymi tekstami. Zachęcamy również do publikowania na łamach naszego pisma. Andrzej Kaleta
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658:159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658 : 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowość od: 18.12.2019
Śmierć królów. T. 6 / Bernard Cornwell ; tłumaczenie Anna Dobrzańska - Kraków : Wydawnictwo Otwarte, 2019. - 447, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
(Wojny Wikingów / Bernard Cornwell ; 6)
Uhtred otrzymuje od króla Alfreda i jego syna Edwarda ważną misję – ma negocjować warunki sojuszu między Wessexem a Anglią Wschodnią. Z propozycją przymierza wystąpił król Eohric, jednak był to podstęp, by zwabić Uhtreda na rządzone przez Duńczyka ziemie, tam wciągnąć go w zasadzkę i zabić. Uhtred wychodzi cało z opresji, lecz wie, że czeka go jeszcze niejedna walka. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.111-3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "Förhandlingsteknik" 2000. W wyd. poprz. inna kolejność aut.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wolbrom
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
János Kornai: Miękkie ograniczenia budżetowe. Esej wprowadzający do tomu IV Dzieł wybranych [Soft budget constraint. An introductory study to volume IV of the Life’s Work Series], doi: s. 5–30; Piotr Kopyciński: Mechanizm koordynacji w polityce innowacyjnej w świetle koncepcji współzarządzania wielopoziomowego (multi-level governance). Przykład województw małopolskiego i świętokrzyskiego [Coordination mechanism in innovation policy – Multi-level governance perspective. Cases of the Małopolska Region and the Świętokrzyskie Region], s. 31–46; Michał Żabiński: The dark side of governance or on the shortcomings of governance networks [The dark side of governance or on the shortcomings of governance networks], s. 47–55; Marian Mroziewski: Ocena zależności typu klimatu moralnego instytucji administracji publicznej od poziomu rozwoju rozumowania moralnego ich decydentów w aspekcie społecznych oczekiwań [Assessment of the way the type of moral climate of public administration institutions is dependent on the development of moral reasoning of the decision makers in terms of social expectations], s. 56–75. Wybór tekstów klasycznych [Selection of classic texts] Fritz W. Scharpf: Zapiski o teorii zarządzania wielopoziomowego w Europie [Notes toward a theory of multilevel governing in Europe ], s. 76–99. '
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer jest ukierunkowany na problematykę innowacji w jej poszczególnych obszarach tematycznych z uwzględnieniem uwarunkowań i determinant zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Celem jest prezentacja poglądów i badań specjalistów zajmujących się teorią i praktyką szeroko rozumianych innowacji, reprezentujących różne dyscypliny naukowe, instytucje i doświadczenie zawodowe, jak też inspirowanie dalszych analiz i działań. W treści publikacji wyróżniono kilka nurtów, w których pomieszczono artykuły omawiające wybrane problemy innowacji. Pierwszy nurt obejmuje rozważania na temat innowacji w zarządzaniu przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem otoczenia instytucjonalnego. Wątki badawcze poruszane w prezentowanych tekstach dotyczą szerokiego spektrum innowacji w procesie zarządzania, a mianowicie kontekstu nadzoru właścicielskiego, strategii zarządzania, modeli biznesowych, negocjacji, sposobu finansowania działalności innowacyjnej czy przedsiębiorczości. W ramach tego nurtu przedstawiono również genezę polityki innowacyjnej krajów rozwijających się na przykładzie Indii. Nurt drugi został zawężony do problematyki innowacji w zarządzaniu organizacjami należącymi do sektora usług turystycznych. Innowacyjność organizacji działających w obszarze turystyki jest przedmiotem coraz większego zainteresowania zarówno badaczy, jak i praktyków gospodarki turystycznej. Wynika to z poszukiwania innowacyjnych rozwiązań przez firmy specjalizujące się w turystyce, ale też ze wzrostu oczekiwań klientów. Kolejny nurt oscyluje wokół problematyki zarządzania wiedzą w kontekście metodologii zarządzania rozwojem przedsiębiorstwa ukierunkowanego na generowanie postępu naukowego, technicznego, ekonomicznego i organizacyjnego. Obejmuje on także kwestie zarządzania wiedzą w obszarach zarządzania jakością, polityki informacyjnej czy analizy instrumentów wspomagających zarządzanie wiedzą w urzędach administracji samorządowej. Interesującym ujęciem zagadnienia innowacji w organizacjach jest wątek badawczy dotyczący dydaktyki kognitywnej w kontekście nowatorskich metod badawczych, w dziedzinie metodyki prowadzenia prac badawczych. Niniejsza publikacja powinna być inspiracją do dalszych badań i rozważań na temat potencjału innowacyjnego, zdolności innowacyjnej, działalności innowacyjnej czy innowacji.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej